3,2,1…Start – ćwiczymy z maluchem!

Macierzyństwo to piękny okres w życiu każdego rodzica. Wiem, jak daje w kość, bo mam 2 córeczki i mnóstwo ambicji oraz planów zawodowych. Przedstawiam Wam parę ćwiczeń, które możecie wykonać w domu, w wolnej chwili, dobrze się przy tym bawiąc.

Zalet takich ćwiczeń z dzieckiem w domu jest mnóstwo! Oto parę z nich:

  • wracasz do sylwetki sprzed ciąży;
  • spalasz kalorie, dobrze się przy tym bawiąc;
  • ćwicząc wzmacniasz więź z maluchem;
  • nie musisz specjalnie się szykować, kupować modnych ubrań czy obuwia;
  • nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu czy urządzeń;
  • możesz ćwiczyć w każdej wolnej chwili.

Ale pamiętaj: kiedy tylko poczujesz ból zrób przerwę lub zakończ ćwiczenia. Ma to być przyjemne z pożytecznym, a nie drastyczne z niebezpiecznym.

Oto kilka przykładów ćwiczeń z maluchem:

 

Uniesienie bioder z ciężarkiem/ciężarkami
Skłon z maluchem
Wykrok z piąteczką
Wzmacnianie nóg w wykroku
Brzuszki z buziakiem
Brzuszki z piąteczkami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pompka z buziakiem

 

Co jest bardzo ważne przed rozpoczęciem ćwiczeń?

  • matki w połogu mogą powoli wzmacniać mięśnie dna miednicy, jednak na ćwiczenia z obciążeniem jest za wcześnie;
  • osoby, które maja problemy zdrowotne tj.: bolący kręgosłup, nadciśnienie, zawroty głowy, ćwiczą po konsultacji z lekarzem;
  • ćwiczenia dostosowujemy do aktualnej kondycji i możliwości;
  • pierwszy raz jest najgorszy, jednak grunt to zacząć;
  • miej pod ręką butelkę z wodą oraz przekąskę dla malucha – dłużej poćwiczycie;
  • zaproś do ćwiczeń więcej członków rodziny.

Udanej zabawy i koniecznie podrzućcie mi swoje pomysły na wspólne ćwiczenia 🙂

 

PS. Ćwiczenia te są tylko częścią bonusu, który przygotowałam dla Oli Budzyńskiej “Mama ma czas”!

Jednak wstrzymaj się z zakupem! Od poniedziałku dorzucam tam dodatkowy prezent: 10 sportowych gadżetów na Dzień Dziecka (do zabawy w domu i w ogrodzie), dzięki którym wypijesz ciepłą kawę :D.