Coś dla każdego, Coś dla Sportowca, Coś dla Trenera

Wojownicy w social media

Sport jest bardzo atrakcyjnym tematem w social media. Dynamika, energia, sukces przyciągają kibiców i fanów. Walka o uwagę odbiorcy toczy się nieustannie. Każdy chce szybko tu i teraz.

 Kto nie ma Facebook’a – nie istnieje

Powstał w 2004 roku, obecnie rejestruje się na nim 1,6 mld osób na całym świecie, a plany sięgają 5 mld w roku 2030! To tu możesz się dowiedzieć kto ma dziś urodziny, a komu urodził się syn. To wciąż najbardziej popularna platforma komunikacyjna w Polsce. Szybko i sprawnie skontaktujesz się ze znajomymi, poznasz najciekawsze news ze świata sportu, muzyki czy polityki. Facebook – platforma społecznościowa, która stała się częścią życia wielu ludzi, ich pracą i sposobem na promowanie swojej osoby. W świecie sportu, natomiast, pełni bardzo ważną rolę. Oprócz funkcji czysto informacyjnej, pomaga sportowcom w rozpowszechnianiu ich nazwiska na bardzo szeroką skalę. Nic dziwnego, bo korzysta z niego blisko 20 milionów Polaków!

Łagodną drogą po sieci

Potęgę mediów społecznościowych poznali również polscy judocy, którzy w coraz liczniejszym gronie tworzą swoje fanpage. Są to między innymi nasze judoczki, które prowadzą Polish Women’s Judo Team -1 850 lubiących. Agata PerencAgata Ozdoba na bieżąco informują o poczynaniach naszych pań na tatami. Swoje indywidualne strony na Fb posiadają między innymi Katarzyna Kłys, Katarzyna Furmanek, Karolina Pieńkowska czy Paweł Zagrodnik. Warto podkreślić, że profil Arlety Podolak – złotej medalistki ostatniego Pucharu Świata w Warszawie – w 2 dni po rozpoczęciu działalności zdobył ponad 2 000 lubiących osób! Niesie to za sobą plusy – nazwisko powtarzane w mediach jest atrakcyjne dla potencjalnych reklamodawców i sponsorów. Poza tym istnieją grupy judoków, w których można obejrzeć filmy, przeczytać wywiady czy sprzedać nieużywane judogi np.: Judo team Poland z 1 575 uczestników. 

Ćwir, ćwir

To tam przeczytaliśmy między innymi o awansie polskich hokeistów na IO do Rio de Janeiro…;) To tam, za pomocą 140 znaków, dowiadujemy się o wielu ciekawych wydarzeniach, czytamy interesujące nas opinie czy dyskutujemy na wybrane tematy. Twitter – bo o nim mowa – to mniejszy brat Facebook’a. Z badań wynika, że korzysta z niego 3,3 mln Polaków. Są to przede wszystkim dziennikarze, publicyści ale też uczniowie i studenci. Swoje konta mają tu Papież Franciszek (@Pontifex_pl) i Prezydent Andrzej Duda (@AndrzejDuda). Tak jak w pozostałych kanałach społecznościowych, tu również, zawitał sport. Wiadomości trafiają tu z pierwszej ręki, a aktywnie komentujący to np. Zbigniew Boniek (prezes PZPN – @BoniekZibi) czy redaktor naczelny Przeglądu Sportowego Michał Pol (@Polsport). Wśród judoków „ćwierkają” Francuzka Audrey Tcheuméo (@AudreyTcheumeo) czy Niemka Miryam Roper (@MiryamRoper). Na polskim podwórku możemy tam spotkać między innymi Annę Załęczną (@Baniajudo). Niekwestionowanym królem Twitter’a jest Cristiano Ronaldo (@Cristiano), którego obserwuje 40,9 mln ludzi. Wśród judoków króluje Teddy Riner – @teddyriner (ok. 408 tys ćwierkających fanów). 

#judo

Trzecim, coraz bardziej popularnych, kanałem social media jest Instagram. Już ponad 1,7 miliona Polaków poniżej 35 roku życia, a 2,7 mln łącznie, korzysta z tego medium. Jest to bardzo łatwa aplikacja, która polega na dodawaniu zdjęć. Można je edytować odpowiednimi filtrami. Każdy kto obserwuje dane konto może dodać serduszko (polubić) lub skomentować zdjęcie. A kto nie chciałby wiedzieć co na siłowni robią Ilias Iliadis z Georgiem Zantarają (zdjęcie ma ponad 5 500 polubień). A może interesujący jest tort na 26 urodziny Ebinumy Masashi? Śledzenie życia codziennego sportowca jest bardzo interesujące. Odnalezienie naszego idola nie wymaga zbyt dużego zaangażowania, a niesie ze sobą wiele korzyści wizerunkowych. Wiedzą to judocy na całym świecie. Oprócz wymienionych powyżej, swoje konta mają między innymi Gruzin Varlam Liparteliani, Amerykanka Kayla Harrison czy Japończyk Ono Shohei. Nie tylko indywidualni sportowcy mają swoje konta na Insta. Możemy tam śledzić profile Międzynarodowej Unii Judo – 629 454, Europejskiej Unii Judo – 124 412 czy stronę Japońskiego Judo 24 900 obserwujących osób. Polskie judo (i nie tylko) na Instagramie reprezentują między innymi Halima Mohammed-Seghir, Beata Pacut czy Artur Kejza. O sile Instagramu świadczy oddziaływanie hashtag’ów (#), które przyspieszają poszukiwania zdjęć i profili w sieci. Pod #judo kryje się 853,388 wpisów!

Co ciekawe, według badań i statystyk interakcje na Instagramie są 15 razy większe niż na Facebooku, 40 razy większe niż na Twitterze i 17 razy większe niż w Google Plus. Co więcej, na Instagram, aż 58% użytkowników zagląda codziennie*.

*http://muvment.pl/blog/category/marketing-w-sporcie/#_ftn1

A kogo wy śledzicie w Internecie? Macie swoje ulubuione profile sportowców? Niekoniecznie judoków? Czekam na Wasze wpisy 🙂

Fragmenty owego artykułu można przeczytać w kwartalniku “Judo.pl” Nr 1 (2) 2016

 

 

Tagged , , , , , , , , , , , ,